fredag 29. mai 2009

Grøt!

Moren min påpeker at jeg snakker så slurvete.
Det er sannsynligvis sant, jeg har vokst opp blandt mange dialekter som kan ha forvirret den delen av hjernen min som styrer snakkemåten min.
Men uansett er nå det bildet som dukker opp i hodet når jeg tenker på dette ord i fin løkkeskrift.

Fin myk løkkeskrift, med bløte kanter og runde former, setninger som ikke kan beskrive krig eller død.
Linjer som nesten ikke kan leses, men som likevel er behagelige å ha øynene på, som minner om et laken som blåser i slow-motion i vinden, og som kanskje er laget av silke.
Ord som er så glatte at de ligner en kvinnekropp i dus belysning, og som smaker som mørk rødvin hvis man visker det stille for seg selv.

Men sannheten suger, og jeg vet selv hvor jævli mumlende en samtale med meg kan være.
Ikke at det gjør noe, de jeg snakker mest med skjønner meg likevel.

Og jeg lærte meg jo aldri løkkeskrift.

5 kommentarer:

Linn sukkerspinn sa...

Løkkeskrift er for snirklete.. og smaker man på ordet snirklete, skjønner man fort at det er noe man helst ikke vil ha noe med å gjøre. Derfor utvikler alle sin egen type skrive-"stil" når man har lært løkkeskrift på skolen.

I'd pick you for a jolly good conversation over anyone any day.

Hilde sa...

Så fint. Eg ser godt for meg den løkkeskrifta du skildrar.
Mamma seier óg at eg snakkar slurvete, men kanskje det er noko mødrer seier?

Kim sa...

Linn; ordet "Snirklete" høres ut som noe han fyren i tazte priv kunne sagt. Han med slimboble. Rockenrollfiskeboll. =)

Hilde; Du snakker ikke slurvete, du snakker nynorsk. Men det er jo like vanskelig å forstå da, det er vel det mora di mente. =)

Linn sukkerspinn sa...

Larsen <3 eg elskar han.
å, du lille slimbobla mi!

Hilde sa...

Kim, eg snakkakje nynorsk. Eg skriv kanskje nynorsk, men det e óg det. Og mamman min snakka jo tilnærma samme dialekt som meg, så trukje det e det som e greia, altså. :P