lørdag 25. oktober 2008

Kapistalist Kapitulerer Kongelig Kverulerende - Kort&godt

Siden bloggen min først er inne på hvor lite folk bryr seg om ting som skjer rundt seg - selv om jeg selvsagt innser at Alien-prat fort blir litt mye - kan jeg fort gå over til alt som er galt politisk og hvor ekstremt fokuset er på disse kvalmende papirbitene vi gir hverandre hele tiden.
Jeg kan jo ikke ungå å mene at vi kan få mye fint ut av de, men fordelingen er jo helt latterlig når verden er bortimot (ca) enstemmig på at likhet og likeverdt er veien til lykke.
Men i steden for å pøse på med egne meninger, ber jeg dere alle sammen om å lese denne pensjonerings-beskjeden.
(saken sto på Dagbladet, men linken gir deg hele brevet)


Og for de litt mer viderekommende kan dere jo se Zeitgeist-filmene.
Det går ganske langt, men igjen blir jeg dratt med av logikk og kilder.
Denne filmen bader i kilder.
Det er kildehenvisning på alt av sitater, påstander, og utdrag fra her og der.
Enjoy!
Syns finans-krisen passer skummelt bra med det zeitgeis påstår, men så er jeg jo minst 45% sprut gal..


Som Gatas Parlament sier:
Bruk lue, men hold hue kaldt så du ikke for snue i nesa eller overalt. Ikke la tingenes tillstand bli overlatt til de som vil trollbinde alle med tåkeprat. Det du ikke veit, vil skade deg. Lar deg i an svump av svada, så vi prøver å bane vei.
Se bort fra ting som ikke betyr no, velg dine kamper med dyp ro. Blind lydighet er en dyr tro (for oss alle) Tenk heller sjøl - som du bør - til du spyr blod.


Neste innlegg skal være jordnært igjen ;)

EDIT:
Vil få fram at Zeitgeist ikke er ute etter å tjene penger, verken ved noe bøker eller salg av filmen, eller t-skjorter eller hva det måtte være. Det eneste du finner til salgs hvis du leter, er en fysisk dvd med filmen, hvor du betaler frakt fra usa. (25 - 30 spenn)
Grunnen til at de som står bak filmen har laget den er:
"We intend to restore the fundamental necessities and environmental awareness of the species through the avocation of the most current understandings of who and what we truly are, coupled with how science, nature and technology (rather than religion, politics and money) hold the keys to our personal growth, not only as individual human beings, but as a civilization, both structurally and spiritually."
Jeg må bare si: Herregud!!! Jeg er så enig!
Videre står det:
"The bottom line is that in order to change things for the better fundamentally, you must begin to address root causes. Our current society's system of "punishment" is outmoded, inhumane, and unproductive. When a serial killer is caught, most people jump up and down and scream for the death of that person. This is backwards. A truly sane society, which understands what we are and how our value systems are created, would take the individual and learn the reasons behind his or her violent actions. This information would then go to a research department which considers how to stop such conditions from occurring through education."

Så enten du er enig i de "syke og ville" "konspirasjonsteoriene" (dog, med den ekstreme mengden bevis, burde het "konspirasjonsavsløring" ) så håper jeg hvertfall du er enig at verden burde komme seg et trinn opp fra hvor det er i dag.
Vi bruker milliarder på milliarder å å lage enda bedre måter å utslette hverandre på. Hvorfor bruker vi penger, tid, ressurser og energi på dette når det dør nok av folk hver dag uansett. Kan vi ikke heller gjøre noe for de?
Det eneste "logiske" svaret jeg kan tenke meg ligger i at vi har godt over 6 dobblet oss på 204 år.
Ja, folkens, det er bare 204 år siden (1804) vi nådde 1 milliard mennesker her på planeten. Nå er vi 6,359 milloner "homo homo sapiens" på planeten!
Men å bruke det som et argument fremstår for meg som totalt forkastelig, og ganske kvalmende.

Det kan virke vanskelig å gjøre noe med disse tingene, men første trinn er hvertfall å få med seg hva som skjer der ute. Planeten vår er enorm, men vi er alle mennesker!

EDIT 2:
Feiende flott eksempel på hvordan ting virker:
I 1963, jobbet Saddam Hussein for Cia, som leiemorder mot den sittende presidenten i Baath-regjeringen.
Tviler?
Sjekk det opp!

Og i 2004 døde "hele" 68 Amerikanere på grunnlag av "terrorsime"! (rundt 2000 verden over)
Alikevel: Bush-regjeringen har brukt 161.8 BILLIONER (som på grunn av at det ikke finnes "milliard" på engelsk faktisk blir Trillioner!!!) på krigen mot terror!
Imens dør over dobbelt så mange av peanøtt-allergi hvert eneste år.
Dessuten dør 450.000 av hjertesykdommer der. Budsjettet for hjelp til hjertesyke? 2,9 billioner
68= 161.8
450.000= 2.9
???????????????
Har noen en forklaring på hvorfor "Terrorisme" blir blåst opp som en usprekkelig ballong?
Jeg har!
Du finner det HER og her
Denne mannen er den ultimate terrorist! Han sier seg uenig i ting den amerikanske regjering ikke vil at den vanlige person skal bry seg om i det hele tatt. Det er ikke vanskelig å finne lignende hendelser. Få også med deg hva oppstyret rundt The Terrorist Act som den Amerikanske regjering har i sitt Amerikanske land, men som likevel kan gjelde deg.
Hvem som helst - fra hvor som helst - kan når som helst - holdes med makt, på Amerikans jord, mistenkt for terrorisme, i 90 dager. 3 Måneder! Helt uten annet grunnlag en "tja, det er jo mulig personen er terrorist...". Først da trenger de komme med videre anklager, eller eventuelt beklage, si de gjorde en feil, men pyttpytt
Selvsagt mener jeg ikke dette er et stort problem, eller noe som skjer ofte. Men bare at en slik lov finnes, og at vi skal godta at Amerika skal lage en slik lov som angår hele verden, skremmer dritten av meg, og har tatt minst to av mine sovende netter bort.

SÅH...
Nå har jeg mistet helt den røde tråen her, men jeg vil få fram hvor absurd realitetsbildet er når man bare leser Dagbladet og Vg. Vær opplyste.
Og "Prove Me Wrong" hvis du kan, jeg er ikke den som står sta på min mening hvis noe annet virker mer rett!

And once more, I encuorage One Blue Hill to post a responce. Hopefully longer this time!

Ingen kommentarer: