lørdag 22. november 2008

4 igjen til et halvt århundre!

Min berømte far hadde bursdag den 18, og har i løpet av de fire dagene fått masse grå sjeggflekker.
Jeg kjenner han nesten ikke igjen!
Likevel ble jeg med, denne nå så ukjente gamle mannen, på både Go-Kart og Restaurant.
På Go-Karten troppet det opp forsterkninger av gamle kjente, og vi hadde det "jävla roligt" som det heter på svensk.
Jeg, FarFar og Bente (dama hans) skulle også bli med å spise noe greier, men vår søken etter mat virket ikke like velykket til å begynne med, stedet vi skulle til var fullt. Det var de neste fire stedene vi tenke ville være koselig også. Men så fant vi inngangen til en bakgård der ingen kunne tru at ein restaurant kunne bu. Men det var hissig sydenpreg på hele stedet, så gjennom bakgården og opp en liten trapp bar det. Det var det liv, og gjengen vår koste oss værre, med magedans, god mat, og bråkete nabo-bord.
(Av typen "Jammen, assa, hør her a! Jeg, ikkesant! Jeg har det så jævli bra der jeg er nå! Ikkesant! Men jeg har ikke hatt det lett før, ikkesant! Hør a!" )

Så det har vært en fin kveld, og det eneste negative med den er at den får meg enda en dag nærmere avreise. Ikke at jeg gruer meg ass, å gud nei! Men det er så fint her i Oslo! Jeg liker Oslo. Blir aldri sikker på om Oslo liker meg, men jeg må nesten bare få det helt konstantert:

Jeg liker ikke pepperkaker! (hæ?)

Ingen kommentarer: