torsdag 16. april 2009

Hjernedød tankegang!


Yeah, planlegging på høyt gir!
Etter at jeg leste denne fancy og gjennomtenkte artikkelen, syns jeg at situasjonen også burde sees fra et litt mindre perspektiv. Hva ville man gjort i lille Norge - og fra mitt synspunkt, enda mindre - Søgne!
Hvis du er lat og ikke sjekket linkene, er temaet:
"hva faen gjør jeg når zombiene tar over?"

1- Komme seg langt vekk!
Jeg tar utgangpunkt i zombier fra 28-filmene. Så det å regne med å løpe fra de er ikke særlig smart. Jeg har jo en fordel i å ha en bil, heldigvis. Og selv om det titt og ofte er småfeil på den, så kommer den seg fram føkkings overalt. OG den kan sikkert kjøre med bare halvparten av de viktigste delene i et par dager om det trengs. Jeg ville hevet ut høytalere, baksetene, og alt som kan fåes ut av bilen. For det første for at den kanskje blir en smule lettere, men mest fordi det er lurt å ha plass til veldig viktig "shit" man må ha med seg.

2. Velge nøye hvem man tar med seg.
Ehm. Joda.. Det er sikkert plass til minst 8 stk i bilen når det gjelder liv, men når det faktisk løper føkkings zombier rundt i verden klarer jeg ikke vite helt hvor snill jeg er. Det tryggeste ville kanskje blitt å hatt med maks 3 stk, garantert Eivind av folk her på skolen, fordi han var i millitæret og er generelt jævla sinnsyk. Muligens Magnus, siden han har spilt skremmende mye Left4Dead. Og.. Sun-Jey! Fordi.. Neida, jeg bare kødder!
Kanskje søstra mi da, hvis jeg hadde klart å dratt for å redde henne. Da måtte jeg vel kanske lessa med meg mamma og, som er litt minus med tanke på hvor utrolig ute av seg hun hadde klart å bli.
Hmm...

3. Finne våpen og mat (i den rekkefølgen)
Aner ikke hvor her i nærheten jeg skulle fiska fram et våpen av noe slag, men en hagle hadde jo virkelig gjort seg. Det som er kjipt er at det sikkert er enklere å få tak i våpen i Kristiansand, men der er det jo også masse folk, som nårsomhelst får litt lyst å spise deg...
(De burde heller dra på JaFs)

4. Fortsett med Nr.1
Når man har farta rundt og samlet de man vil ha med og funnet det man trenger er det bare å komme seg unna. Så øde og langt unna andre mennesker som mulig. I Norge vil det bare være å komme seg innover i landet, siden vi er så jævla facinert av kysten alle sammen.


Går alt etter planen, i tillegg til en del flaks, så slipper jeg å drepe noen. Moralsk sett, så jeg slipper å bryte helt sammen, er det veldig bra å slippe det. Det er en overlevelses-taktikk å holde en god moral. Jeg driter i om det hadde gjort livet vanskeligere "etterpå", men siden situasjonen antageligvis varer en del måneder.
I ren hollywood-stil, så er det jo fint om man faller for en eller annen dame midt i det hele da.

5 kommentarer:

Benjamin sa...

Konge!:D

Jeg syntes du burde gjøre plass til meg i bilen min, siden jeg er godt belest på dette temaet. :P

Linn sa...

Jeg kan bidra med boka Zombie Survival Guide! Den er snasen.

Dessuten, siden vi befinner oss i Søgne kan vi dra ut til sjøs! Eller bare campe på en av øyene i innsjøen.
Zombier kan tross alt ikke svømme.
Dog, jeg har sett at de kan gå under vann, så vi burde kanskje kapre en båt og tenke litt større.

Jeg kan også avfyre våpen.
Også er jeg babe. Det er obligatorisk å ha med.

Kim sa...

Ja, jo. Siden dere er et par og jeg tenker litt på å lage film av det hele etterpå, så er det kult om dere to blir med, og en av dere dør tragisk. Deal?

Linn sa...

Og siden jeg er jente, så kan jeg egentlig ikke dø, så jada, sure. :P
Men nå har jeg kanskje dratt jentekortet litt vel langt, og vil bare legge frem at at jeg har andre egenskaper som egner seg i denne sammenhengen også.

Kim sa...

Hva da?